Jaka dieta dobra na skórę, włosy i paznokcie?

układanie diety w Warszawie

Promienna cera, lśniące włosy i długie paznokcie to nie tylko walor urody każdej z nas. Ich stan jest również odzwierciedleniem naszego zdrowia. Warto więc zadbać o nie najlepiej jak się da, by zawsze były nie tylko piękne, ale i właściwie odżywione.

Zadbana skóra

Kremy, balsamy, maseczki i serum to tylko kosmetyki, które mają poprawiać stan naszej skóry. Nic jednak nie działa na nią tak dobrze jak odpowiednia dieta. Właściwie nawodniona nie będzie nabierać zmarszczek, nie będzie zwiotczała, szara ani przesuszona. Komplet witamin i minerałów sprawi zaś, że zawsze będzie pełna blasku, gładka, bez zbędnych niedoskonałości.

Mikro i makroelementy to składniki, które są niewątpliwie sprzymierzeńcami skóry. Warto, by w codziennej diecie znalazła się odpowiednia ilość kwasu foliowego. To właśnie on wpływa na jej blask. Kwas foliowy znajduje się przede wszystkim we wszystkich zielonych warzywach. Warto zajadać się również cebulą, rybami, czosnkiem i jajami. Te produkty zawierają spore pokłady siarki, która oczyszcza skórę i sprawia, że ta przestaje być ziemista. Podobnie działa zresztą witamina B6.

Korzystnych dla skóry witamin jest o wiele więcej. Witamina A – nadaje jej piękny kolor. Witamina E – odżywia, dotlenia, opóźnia procesy jej starzenia. Witamina C – wzmacnia naczynia krwionośne, pobudza skórę do produkcji kolagenu, ujędrnia. Witamina K – idealna dla cery naczynkowej, bo zapobiega powstawaniu pajączków.

Lśniące włosy

Brak substancji odżywczych wpływać będzie nie tylko na niekorzystny wygląd naszych włosów, ale również ich strukturę. Szybko staną się matowe, zaczną wypadać, końcówki będą się rozdwajać. Aby zapobiegać temu procesowi, należy przyjrzeć się uważnie codziennej diecie. Szczególnie ważne są w niej: cynk, miedź oraz krzem. Znaleźć je można w orzechach, pestkach słonecznika i warzywach korzennych – na przykład w selerze. W diecie warto mieć też na uwadze witaminę A. To właśnie ona odpowiada za produkcję dobroczynnej keratyny. Co więcej, chroni włosy przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak smog czy dym papierosowy.

Pamiętajmy, że dobrze wzmocni włosy magnez. Żelazo zapobiegnie ich wypadaniu i rozdwajaniu się końcówek zaś wapń sprawi, że będą mocne i niepodatne na destrukcyjne działanie czynników zewnętrznych.

Mocne paznokcie

Problem z paznokciami objawia się przede wszystkim ich kruchością i łamliwością. Aby temu zapobiec, w diecie musi znaleźć się odpowiednia dawka wapnia, magnezu i żelaza. To one odpowiadają się ich twardą i mocną strukturę. Kwas foliowy przyda się do szybszego wzrostu płytki paznokcia, cynk zapobiegnie ich łamliwości. Krzem przyśpieszy regenerację uszkodzonej płytki a miedź właściwie ją nawilży. Wzmacniająco działają też witaminy z grupy B.

Co jeść?

W codziennej diecie powinny znaleźć się otręby pszenne, produkty pełnoziarniste, grube kasze, siemię lniane, drożdże, chude mięso (drób i wołowina), ryby, owoce morze, jaja (przede wszystkim żółtko), wszystkie zielone warzywa i warzywa strączkowe – brokuły, kalarepa, natka pietruszki oraz owoce – w szczególności cytrusy, jabłka, awokado oraz truskawki i wszystkie suszone owoce. W sytuacji gdy nie jesteśmy w stanie sami dobrać odpowiedniej diety pozostaje kontaktować się z ekspertem wpisując w wyszukiwarce układanie diety w Warszawie.

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*